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Vorsichtsmassnahmen - COOK Medical Fanelli Gebrauchsanweisung

Cholangiographiekatheter
Inhaltsverzeichnis

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NOTE: When using the cholangiography catheter through a separate site,
introduce through a small trocar device.
9. Appropriate catheter positioning for cholangiography depends on the
clinical scenario, but it is generally advisable to have at least 1 cm of the
catheter tip within the cystic duct. The catheter is marked every 1 cm,
with 5 cm increments indicated by broader markings.
10. If a cholangiogram clamp is not used, a partially occluding clip or tie can
be used. Care must be taken not to occlude the soft distal portion of the
catheter.
11. Perform cholangiogram by injecting contrast. The catheter is well suited
for both static and dynamic cholangiography.
12. If necessary, the cholangiography catheter can be easily advanced into
the common bile duct, so that small stones can be flushed free.
13. If common bile duct stones are identified and transcystic common
bile duct exploration planned, a 2.0 mm helical stone basket can be
introduced through the wire passage port of the cholangiography
catheter three-way adapter top, after removing the included wire guide.
14. If laparoscopic endobiliary stenting or common bile duct exploration
is to be performed, remove the integrated wire guide once the
cholangiography catheter has been directed into the distal common bile
duct.
HOW SUPPLIED
Supplied sterilized by ethylene oxide gas in peel-open packages. Intended
for one-time use. Sterile if package is unopened or undamaged. Do not use
the product if there is doubt as to whether the product is sterile. Store in a
dark, dry, cool place. Avoid extended exposure to light. Upon removal from
package, inspect the product to ensure no damage has occurred.
REFERENCES
These instructions for use are based on experience from physicians and (or)
their published literature. Refer to your local Cook sales representative for
information on available literature.
ACKNOWLEDGEMENT
Robert D. Fanelli, M.D., F.A.C.S, Assistant Professor of Surgery, University
of Massachusetts Medical School at Berkshire Medical Center, Pittsfield,
Massachusetts.
DEUTSCH
FANELLI CHOLANGIOGRAPHIEKATHETER
ACHTUNG: Laut US-amerikanischer Gesetzgebung darf dieses Produkt
nur an einen Arzt oder auf seinen ausdrücklichen Auftrag verkauft
werden.
PRODUKTBESCHREIBUNG
Der Fanelli Cholangiographiekatheter ist mit einer flexiblen distalen Spitze mit
glatten, atraumatischen Kanten ausgestattet, die die Passage des Katheters in
den Ductus cysticus erleichtern. Der integrierte Führungsdraht ermöglicht die
Einführung des Katheters auch in schwierige, kleine oder stark gewundene
Gänge. Die Zentimetermarkierungen sorgen für eine präzise Positionierung.
Dank des Dreiwegeadapters können Kochsalzlösung für die Spülung,
Kontrastmittel für die Cholangiographie und der Führungsdraht nahtlos und
gleichzeitig eingesetzt werden, was das Risiko eindringender Luft verringert.
VERWENDUNGSZWECK
Der Fanelli Cholangiographiekatheter ist für die diagnostische Untersuchung
der Gallengänge im Rahmen laparoskopischer Cholezystektomien bestimmt.
KONTRAINDIKATIONEN
Nicht bekannt

VORSICHTSMASSNAHMEN

• Dieses Produkt ist für die Verwendung durch Ärzte bestimmt, die in der
Platzierung von Cholangiographiekathetern geschult und erfahren sind. Es
sind Standardcholangiographietechniken anzuwenden.
• Es wird empfohlen, jeden Führungsdrahtwechsel unter Durchleuchtung
vorzunehmen, um die Patientensicherheit zu maximieren.
• Der Chirurg sollte außerdem vorher die anatomische Lage des Ductus
cysticus verifizieren.
• Die Inzision im Ductus cysticus muss so groß sein, dass die Katheterspitze
hindurchpasst. Der Austritt von etwas Galle bestätigt die korrekte Stelle
der Inzision.
• Stellen Sie sicher, dass alle Schraubverbindungen und Absperrhähne fest
angezogen sind.
• Entnehmen Sie der Beschriftung oben auf dem Dreiwegeadapter, wo die
Spritzen mit Kochsalzlösung und Kontrastmittel aufgesetzt werden.
• Die Kolben der Spritzen sollten leicht angezogen sein, um die Injektion
von Luft zu vermeiden, die sich während der Cholangiographie eventuell
in der Spritze sammelt.
• Es werden 20 ml-Spritzen mit Luer-Lock-Adapter empfohlen.
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