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Streak Retinoscopy Part Number 18200 La rétinoscopie à strie No de référence :18200 Strichskiaskop Teile-Nr. 18200 Retinoscopía de franja No. de repuesto 18200 Retinoscopia a striscia N. referenza 18200 English ..1 Français ..14 Deutsch .
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Thank you for purchasing the Welch Allyn No. 18200 3.5v halogen streak retinoscope. This instrument has been designed to meet the needs of today’s practitioners and incorporates features not found on any other retinoscope: 1. External Focusing Sleeve—unique planetary gear system allows for easy adjustment no matter what size hand or how instrument is held.
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Introduction Retinoscopy is a technique for objective refraction of the eye. There are two basic types of retinoscopy. Static retinoscopy (described in this booklet) is done with the patient fixating at a distance. Dynamic retinoscopy is done with the patient fixating at a near target. These techniques require diligence and expertise that can result in a precise measurement of the refractive error of an eye.
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The streak retinoscope is found by most practitioners to be easy to use, fast, accurate, and especially valuable in determining the axis of astigmatism. There are several features of the streak retinoscope that make determining the refractive state of the eye easy and accurate. These are: 1.
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Technique 1. The Operation of the Control Sleeve of the Scope The operator will note that the width of the streak varies as the sleeve is raised and lowered (see Figure 1). When the operating sleeve is in the lowest position the light rays emitted are slightly divergent.
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B) Position yourself 2/3 meter (26") from the patient. This distance implies a working lens of +1.50D (computed as the reciprocal of working distance in meters). Working distance and lens may be varied to suit the practitioner’s needs. (In this instruction book the 2/3 meter (26") working distance is assumed.
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F) Rotate the control sleeve until the streak is horizontal and move the streak vertically. The reflex will appear as in Figures 4 or 5. Figure 4 Figure 5 No oblique astigmatism Oblique astigmatism G) If the streak and the reflex move in the same direction with no lens in the refractive apparatus, the refraction is one of these: 1.
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3. Test for neutralization by one of these methods: a) Move the sleeve all the way up (concave mirror position); the reflex should also appear neutralized; b) Move closer to the patient and “with” motion should return; move away and “against” motion should appear, or c) Place an extra +0.25 sphere in the apparatus and “against”...
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4. Interpretation of Results A) Hyperopia 1. Hyperopia exists when, at the 2/3 meter distance using the plano mirror effect, “with” motion is neutralized using a plus lens greater than +1.50 diopters and both meridians neutralize with the same strength lens. 2.
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2. Astigmatism can be measured in one of two ways: a) Neutralize one principal meridian first. Then add the appropriate plus or minus cylindrical lens until the other principal meridian is neutralized. b) Neutralization may also be done by continuing to add spherical lenses until the second principal meridian is neutralized.
This retinoscope was designed with the needs of today’s practitioner in mind. Listed below are several additional features that will increase your diagnostic capability. DYNAMIC RETINOSCOPY—The Welch Allyn 3.5v Halogen streak retinoscope can be outfitted with magnetic fixation cards (No. 18250) to help perform dynamic retinoscopy. In dynamic...
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The Welch Allyn No. 18200 streak retinoscope is particularly well suited for this technique because the instrument maintains the same focal plane during streak rotation.
To convert the No. 18200 streak retinoscope to a spot retinoscope, simply insert the No. 08300 lamp (see directions on page 12). The spot retinoscope is used in the plano mirror position (sleeve all the way down).
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Instructions for Lamp Replacement No. 18200 Streak Retinoscope (Use only Welch Allyn 3.5v Halogen Lamp No. 08200) No. 18300 Spot Retinoscope (Use only Welch Allyn 3.5v Halogen Lamp No. 08300) 1. Remove retinoscope from power source. 2. Remove lamp: Lift out with nail file, letter opener or similar instrument under base flange.
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4. Replace retinoscope on power source. The No. 18200 and No. 18300 are essentially the same instrument. The No. 18200 streak retinoscope can be converted to a spot retinoscope by simply inserting the 08300 lamp, and vice versa.
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Merci d’avoir fait l’achat du rétinoscope à strie à halogène 3,5 V no 18200 de Welch Allyn. Cet instrument a été conçu pour répondre aux besoins des praticiens d’aujourd’hui et comprend des fonctions qu’aucun autre rétinoscope ne peut offrir : 1.
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Introduction La rétinoscopie, technique de réfraction objective de l’œil, se divise en deux types fondamentaux : la rétinoscopie statique (décrite dans cette brochure), au cours de laquelle le patient fixe une cible à une distance, et la rétinoscopie dynamique, au cours de laquelle le patient fixe une cible rapprochée.
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La plupart des praticiens jugent le rétinoscope à strie facile d’emploi, rapide, précis et particulièrement utile pour déterminer l’axe d’astigmatisme. Le rétinoscope à strie comporte plusieurs fonctions grâce auxquelles il est facile de déterminer avec précision l’état de réfraction de l’œil : 1.
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Technique 1. Fonctionnement du manchon de commande du rétinoscope L’utilisateur notera que la largeur de la strie varie selon qu’il lève ou qu’il abaisse le manchon (voir 1a figure 1.) Quand le manchon est à sa position la plus basse, les rayons lumineux émis sont légèrement divergents.
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B) Se placer à environ 66 cm (26 po) du patient. Cette distance requiert une lentille de + 1,50 D (la valeur inverse de la distance opérationnelle en mètres). La distance opérationnelle et la lentille peuvent varier selon les besoins du praticien. (Dans cette brochure, nous supposons que la distance opérationnelle est de 66 cm (26 po).
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F) Tourner le manchon de commande jusqu’à ce que la strie soit horizontale, puis la déplacer verticalement. Le réflexe apparaîtra comme illustré à la figure 4 ou 5. Figure 4 Figure 5 Pas d’astigmatisme oblique Astigmatisme Oblique G) Si la strie et le réflexe se déplacent dans la même direction lorsque le dispositif de réfraction ne contient pas de lentille, la réfraction se classe dans l’une des catégories suivantes : 1.
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3. S’assurer de la neutralisation en procédant de l’une des manières décrites ci-dessous : a. Amener le manchon jusqu’en haut (position de miroir concave) ; le réflexe devrait être neutralisé. b. Se rapprocher du patient ; il devrait y avoir à nouveau un déplacement «...
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4. Interprétation des résultats A) Hypermétropie 1. Il y a hypermétropie lorsque, à une distance de 66 cm (26 po) avec l’effet de miroir plan, le déplacement « dans le même sens » est neutralisé à l’aide d’une lentille « positive » supérieure à + 1,50 dioptrie, et que les deux méridiens sont neutralisés avec une lentille de même puissance.
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2. L’astigmatisme peut être mesuré de l’une des deux manières suivantes : a) Neutraliser d’abord un méridien principal, puis ajouter la lentille cylindrique appropriée, « positive » ou « négative », jusqu’à neutralisation du second méridien principal. b) On peut aussi ajouter des lentilles sphériques jusqu’à neutralisation du second méridien principal.
RÉTINOSCOPIE DYNAMIQUE – Le rétinoscope à strie à halogène 3,5 V de Welch Allyn peut être muni de cartes de fixation magnétiques (n° 18250) qui permettent d’effectuer une rétinoscopie dynamique. Cette manoeuvre consiste à demander au patient de fixer des mots, des formes ou une autre cible adaptée à...
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Elle peut s’avérer utile pour déterminer la puissance de départ des lentilles chez des patients à amétropie élevée mais non encore connue. Le rétinoscope à strie n° 18200 de Welch Allyn convient particulièrement bien à cette technique, car il conserve le même plan focal pendant la rotation de la strie.
Pour convertir le rétinoscope à strie n° 18200 en rétinoscope à spot, il suffit d’insérer la lampe n° 08300 (voir les instructions à la page 26). Le rétinoscope à spot est utilisé en position de miroir plan (manchon en bas).
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Rétinoscope à strie n° 18200 (Utiliser uniquement la lampe à halogène 3,5 V n° 08200 de Welch Allyn) Rétinoscope à spot n° 18300 (Utiliser uniquement la lampe à halogène 3,5 V n° 08300 de Welch Allyn) 1.
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être alignée avec les encoches métalliques de la base du rétinoscope. 4. Remettez le rétinoscope sous tension. Les rétinoscopes nos 18200 et 18300 sont essentiellement les mêmes. Pour convertir le rétinoscope à strie n° 18200 en rétinoscope à spot, il suffit d’insérer la lampe n° 08300, et vice versa.
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Wir danken Ihnen für den Kauf des 3,5 V Halogen- Skiaskop Nr. 18200 von Welch Allyn. Dieses Instrument ist auf die Anforderungen der ärztlichen Praxis von heute zugeschnitten. Es weist im Vergleich zu anderen Skiaskopen einige wichtige Funktionen auf: 1. Externer Fokusierring —Das einzigartige Planetengetriebe gewährleistet in jeder Instrumentenposition...
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Einführung Die Skiaskopie ist eine Technik zur objektiven Bestimmung der Refraktion des Auges. Es gibt zwei grundlegende Arten der Skiaskopie: die statische Skiaskopie und die dynamische Skiaskopie. In dieser Broschüre wird die statische Skiaskopie beschrieben, bei welcher der Patient den Blick auf ein entfernt liegendes Objekt richtet.
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Das Strichskiaskop ist einfach einzusetzen, liefert schnelle und genaue Meßergebnisse und hat sich als besonders wertvoll bei der Bestimmung des Astigmatismus erwiesen. Folgende Eigenschaften des Strichskiaskops gewährleisten eine einfache und exakte Bestimmung der Refraktion des Auges: 1. Jeder Meridian ist getrennt neutralisierbar. 2.
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Technik 1. Bedienung des Fokusierringes des Skiaskops Der Benutzer kann leicht erkennen, daß sich je nach Höhe des Fokusierrings die Breite des Lichtstreifens ändert (siehe Abbildung 1). In der untersten Position des Fokussierrings sind die abgegebenen Lichtstrahlen leicht divergent. Hier funktioniert das Instrument wie ein Planspiegel, bei dem divergente Strahlen reflektiert werden, die nie in einem Brennpunkt zusammenlaufen.
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B) Stehen Sie ca. 66 cm vor dem Patienten. Diese Entfernung entspricht einer Arbeitslinse von +1,50D (der Reziprokwert des Arbeitsabstandes in m). Arbeitsabstand und Linse können nach Bedarf des Arztes variiert werden. (In diesem Handbuch wird von einem Arbeitsabstand von 66 cm ausgegangen.) C) Mit einsatzbereitem Instrument den Patienten auf ein mindestens 5 m vom Auge entferntes Objekt schauen lassen.
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F) Drehen Sie den Fokusierring soweit, bis der Spalt horizontal verläuft, und bewegen Sie anschließend den Spalt in senkrechter Richtung. Der Reflex erscheint nun wie in Abb. 4 oder Abb. 5 dargestellt. Abbildung 4 Abbildung 5 Kein Astigmatismus obliquus Astigmatismus obliquus G) Bewegen sich Spalt und Reflex in die gleiche Richtung, ohne daß...
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3. Prüfen Sie die Neutralisation mit einer der folgenden Methoden: a. Den Fokusierring ganz nach oben schieben (Konkavspiegelposition); der Reflex sollte ebenfalls neutralisiert erscheinen; b. Rücken Sie näher an den Patienten heran. Die “Mit”- Bewegung sollte wieder auftreten. Vom Patienten entfernen, die “Gegen”-Bewegung sollte erscheinen.
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4. Interpretation der Ergebnisse A) Hyperopie 1. Hyperopie liegt vor, wenn im 66 cm Untersuchungsabstand unter Verwendung des Planspiegeleffekts eine “Mit”-Bewegung bei einer Plus-Linse von über 1,50 Dioptrien neutralisiert wird und wenn beide Meridiane bei der gleichen Linsenstärke neutralisieren. 2. Das Ausmaß der Hyperopie wird durch Abzug von 1,50 Dioptrien von der verwendeten Gesamtlinsenstärke berechnet.
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2. Astigmatismus kann auf zwei Arten gemessen werden: a. Neutralisieren Sie zunächst einen Hauptmeridian. Fügen Sie dann die erforderliche Plus- oder Minus-Linse hinzu, bis der andere Hauptmeridian neutralisiert ist. b. Die Neutralisation kann ebenfalls durch das kontinuierliche Ergänzen mit Linsen erfolgen, bis der zweite Hauptmeridian neutralisiert ist.
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Einsatzbereich deutlich erweitern. DYNAMISCHE SKIASKOPIE — Das 3,5 V Halogen-Strichskiaskop von Welch Allyn kann zur Durchführung der dynamischen Skiaskopie mit magnetischen Fixationskarten (Nr. 18250) ausgestattet werden. Bei einer dynamischen Skiaskopie wird der Patient aufgefordert, den Blick auf Wörter, Formen oder andere altersentsprechende Objekte in der Ebene des Skiaskopes zu richten.
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Dies ist bei der Bestimmung des Anfangspunktes der Linsenzuschaltung nützlich, wenn es sich um Patienten handelt, die eine starke, Ihnen unbekannte Ametropie aufweisen. Das Strichskiaskop Nr. 18200 von Welch Allyn ist für diese Technik besonders gut geeignet, da es während der Drehung des Spalts dieselbe Fokusebene beibehält.
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Ebenso bei der Prüfung von weichen Kontaktlinsen auf Anzeichen von Unebenheiten, Linsentransparenz und steiler oder flacher Korneakorrespondenz. Zur Umwandlung des Strichskiaskops Nr. 18200 in ein Fleckskiaskop wird lediglich die Lampe Nr. 08300 eingesetzt (siehe die Anleitungen auf S. 40). Das Fleckskiaskop wird in der Planspiegelposition (Fokusierring in der untersten Position) verwendet.
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Lampentausch Nr. 18200 Strichskiaskop (Verwenden Sie nur die 3,5 V Halogenlampen Nr. 08200 von Welch Allyn) Nr. 18300 Fleckskiaskop (Verwenden Sie nur die 3,5 V Halogenlampen Nr. 08300 von Welch Allyn) 1. Das Skiaskop von der Stromquelle trennen. 2. Die Lampe entfernen: Mit einer Pinzette oder einem ähnlichen Werkzeug unter dem Bodenflansch herauslösen.
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Skiaskopbasis bündig abschließen. 4. Das Skiaskop wieder an die Stromquelle anschließen. Die Geräte Nr. 18200 und 18300 sind im Prinzip gleich. Das Strichskiaskop Nr. 18200 kann einfach durch Einsetzen der Lampe Nr. 08300 in ein Fleckskiaskop umgewandelt werden und umgekehrt.
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Gracias por su compra del retinoscopio halógeno de franja No. 18200 de 3,5v de Welch Allyn. Este instrumento se ha diseñado para cumplir con las necesidades de los especialistas de hoy e incorpora funciones que no se encuentran en ningún otro retinoscopio: 1.
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Introducción La retinoscopía es una técnica para la refracción objetiva del ojo. Hay dos tipos básicos de retinoscopía. La retinoscopía estética (descrita en este folleto) se lleva a cabo con el paciente fijando la mirada a una distancia. La retinoscopía dinámica se lleva a cabo con el paciente fijando la mirada sobre un objetivo cercano.
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La mayoría de los especialistas encuentra que el retinoscopio de franja es fácil de usar, rápido, preciso y especialmente valioso cuando se trata de determinar el eje de astigmatismo. Hay varias funciones del retinoscopio de franja que facilitan y dan precisión a la determinación del estado del ojo.
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Técnica 1. La operación del manguito de control del retinoscopio El operador observará que el ancho de la franja varía a medida que el manguito se sube o baja (vea la figura 1). Cuando el manguito de operación está en su posición más baja, los rayos de luz emitidos son levemente divergentes.
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B) Colóquese a 0,67 metros (26”) del paciente. Esta distancia implica lentes de trabajo de +1,50D (se calcula como lo recíproco de la distancia de trabajo en metros). La distancia de trabajo y las lentes pueden variar para ajustarse a las necesidades del especialista.
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F) Gire el manguito de control hasta que la franja quede horizontal y mueva la franja verticalmente. El reflejo aparecerá como en las figuras 4 ó 5. Figura 4 Figura 5 No hay astigamatismo oblicuo Astigmatismo oblicuo G) Si la franja y el reflejo se mueven en la misma dirección sin lente en el aparato refractario, la refracción corresponde a uno de estos casos: 1.
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3. Pruebe la neutralización con uno de estos métodos: a. Mueva el manguito completamente hacia arriba (posición de espejo cóncavo); el reflejo también debería aparecer neutralizado; b. Acérquese al paciente y debería volver el movimiento “con”; aléjese del paciente y debería aparecer el movimiento “en contra”...
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4. Interpretación de los resultados A) Hiperopía 1. Existe la hiperopía cuando, a la distancia de 0,67 metros usando el efecto de espejo plano, el movimiento “con” se neutraliza usando una lente mayor que +1,50 dioptrías y ambos meridianos se neutralizan con la lente de la misma intensidad.
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2. El astigmatismo puede medirse en una de dos formas: a) Neutralizando un meridiano principal primero. Luego agregando el lente cilíndrico adecuado más o menos hasta que se neutralice el otro meridiano principal. b) La neutralización también puede realizarse si se continúa agregando lentes esféricas hasta que el segundo meridiano principal se neutralice.
RETINOSCOPÍA DINÁMICA—El retinoscopio de franja halógeno de 3,5v de Welch Allyn puede adaptarse con tarjetas de fijación magnética (No. 18250) para ayudar a realizar la retinoscopía dinámica. En la retinoscopía diná mica, se le pide al paciente fijar la vista en palabras, formas u otro objetivo adecuado para su edad en el plano o incluso en el retinoscopio mismo.
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El retinoscopio de franja No. 18200 de Welch Allyn es particularmente apto para esta técnica porque el instrumento mantiene el mismo plano focal durante la rotación de la franja.
Para convertir el retinoscopio de franja No. 18200 en un retinoscopio de punto, simplemente inserte la bombilla No. 08300 (vea las instrucciones en la página 54). El retinoscopio de punto se usa en la posición del espejo plano (con el manguito totalmente...
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Instrucciones para cambiar la bombilla Retinoscopio de franja No. 18200 (Use sólo la bombilla halógena de 3,5v No. 08200 de Welch Allyn) Retinoscopio de punto No. 18300 (Use sólo la bombilla halógena de 3,5v No. 08300 de Welch Allyn) 1. Retire el retinoscopio de la fuente de alimentación.
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4. Coloque nuevamente el retinoscopio en la fuente de alimentación. Los modelos No. 18200 y No. 18300 son esencialmente el mismo instrumento. El retinoscopio de franja No. 18200 puede convertirse en un retinoscopio de punto simplemente insertándole la bombilla 08300 y...
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Grazie per aver acquistato il modello 18200 del retinoscopio alogeno a striscia da 3,5 v Welch Allyn. Questo strumento è stato progettato per soddisfare le esigenze dei professionisti medici odierni e include caratteristiche non presenti in alcun altro retinoscopio: 1. Anello esterno per la messa a fuoco — Di facile...
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Introduzione La retinoscopia è una tecnica che misura la rifrazione oggettiva dell’occhio. Esistono fondamentalmente due tipi di retinoscopia: statica (descritta in questo manualetto), condotta mentre il paziente fissa lo sguardo su un oggetto distale; dinamica, svolta quando lo sguardo del paziente è fisso su un oggetto prossimale.
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Molti professionisti medici hanno trovato il retinoscopio a striscia più facile da usare, più rapido e preciso e particolarmente valido nella determinazione dell’asse dell’astigmatismo. Molte delle caratteristiche del retinoscopio a striscia agevolano la determinazione della condizione rifrattiva dell’occhio e la rendono più precisa, tra le quali: 1.
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Tecnica 1. Funzionamento dell’anello di controllo del retinoscopio L’esaminatore noterà che la larghezza della striscia varia se si alza o abbassa l’anello (v. fig. 1). Quando l’anello operativo si trova nella posizione inferiore massima, i raggi luminosi emessi hanno una leggera divergenza. In questo modo lo strumento produce un effetto a specchio piano, poiché...
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B) Portarsi a circa 65 cm di distanza dal paziente. Tale distanza richiede l’uso di una lente +1,50 (calcolata come corrispondente alla distanza operativa in metri). È possibile cambiare la distanza operativa e la lente a seconda delle esigenze specifiche. (In questo manualetto, si presuppone sempre una distanza operativa di 65 cm.
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F) Ruotare l’anello di controllo finché la striscia non si trova in posizione orizzontale, quindi spostarla in direzione verticale. Il riflesso avrà l’aspetto illustrato nella figura 4 o 5. Figura 4 Figura 5 Assenza di astigmatismo obliquo Astigmatismo obliquo G) Se la striscia e il riflesso si spostano nella stessa direzione in assenza di una lente nell’apparecchio di rifrazione, la rifrazione indicherà...
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3. Eseguire un test della neutralizzazione applicando uno dei metodi seguenti: a. Portare l’anello alla posizione superiore massima (specchio concavo); il riflesso dovrebbe apparire neutralizzato. b. Avvicinarsi al paziente per verificare il ripristino del movimento nella stessa direzione. Allontanarsi per ottenere l’effetto contrario, oppure c.
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4. Interpretazione dei risultati A) Ipermetropia 1. L’ipermetropia sussiste quando a circa 65 cm di distanza con l’effetto a specchio piano, il movimento nella stessa direzione viene neutralizzato mediante una lente positiva superiore a +1,50 diottrie ed entrambi i meridiani vengono neutralizzati con la stessa lente.
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2. Esistono due modi per misurare l’astigmatismo: a) Neutralizzare prima un meridiano principale, quindi aggiornare la lente cilindrica positiva o negativa appropriata finché l’altro meridiano principale non si neutralizza. b) La neutralizzazione può anche avvenire continuando ad aggiungere lenti sferiche finché il secondo meridiano principale non si neutralizza.
RETINOSCOPIA DINAMICA — Il retinoscopio alogeno a striscia da 3,5 v Welch Allyn può essere munito di schede di fissazione magnetiche (18250) che agevolano la retinoscopia dinamica. Nella retinoscopia dinamica, al paziente viene chiesto di fissare lo sguardo su parole, forme o altri oggetti appropriati all’età...
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Il retinoscopio 18200 Welch Allyn è ideale per questa tecnica, dato che mantiene lo stesso piano focale durante la rotazione della striscia.
Per convertire un retinoscopio a striscia 18200 in uno a spot, sostituire la lampadina 08300 (consultare la procedura a pagina 68). Il retinoscopio puntuale viene usato nella posizione di specchio piano anello completamente abbassato).
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Istruzioni per la sostituzione della lampadina Retinoscopio a striscia 18200 (usare solo lampadine alogene 08200 da 3,5 v Welch Allyn) Retinoscopio puntuale 18300 (usare solo lampadine alogene 08300 da 3,5 v Welch Allyn) 1. Scollegare il retinoscopio dalla sorgente di alimentazione.
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4. Ricollegare il retinoscopio alla sorgente di alimentazione. I retinoscopi 18200 e 18300 sono essenzialmente identici. Il retinoscopio 18200 può essere convertito in uno a spot inserendo semplicemente la lampadina 08300 e viceversa.
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Illinois College of Optometry, Chicago, IL; e John Hoepner, M.D. e Mary Jackowski, O.D., SUNY Health Science Center, Syracuse, NY per il prezioso apporto alla stesura di questo manualetto. Welch Allyn, Inc. 4341 State Street Road, P.O. Box 220 Skaneateles Falls, NY 13153-0220 U.S.A.